Використання альтернативних методик освіти в роботі з дітьми з особливими потребами

Тема:Використання альтернативних методик освіти в роботі з дітьми з особливими потребами
Рубрика: Соціальна робота, педагогіка
діти з особливими потребамиВид: бакалаврська, теоретична частина
Мова: українська
Кількість сторінок: 66
Ціна: 300 грн.
Купити роботу



ЗРАЗОК ТЕКСТУ

ЗМІСТ 

Вступ
Розділ 1. Система альтернативної освіти для дітей з особливими потребами: теоретико-методологічні засади дослідження проблеми
1.1. Альтернативні методики освіти для дітей з особливими потребами як предмет наукового дискурсу
1.2. Основні поняття та категорії проблеми альтернативної освіти для дітей з обмеженими можливостями у контексті юридичних, гуманітарних та соціальних наук
1.3. Теоретична операціоналізація ключових понять і категорій дослідження
Висновки до розділу
Розділ 2. Науково-практичний досвід використання альтернативних методик освіти в роботі з дітьми з неповносправністю
2.1. Альтернативні програми навчання для дітей з особливими потребами: інклюзивна та інтегрована освіта
2.2.Сучасні альтернативні стратегії навчання та їх використання
у роботі з дітьми з обмеженими можливостями
2.3. Система альтернативної комунікації та розвивальної роботи у роботі з дітьми з особливостями психофізичного розвитку
Висновки до розділу
Висновки
Список використаної літератури



       Організація освіти, зорієнтованої на ті чи інші проблеми розвитку дітей з особливими потребами, передбачає комплексну медико-педагогічну, фізичну, соціальну абілітацію дітей упродовж усього періоду їхнього навчання. Водночас специфіка навчальної діяльності дітей з особливими потребами вимагає внесення суттєвих корективів до змісту, структури та організації навчальної та корекційно-виховної роботи. Зокрема нині в Україні вживаються заходи щодо удосконалення мережі спеціальних освітніх та реабілітаційних установ, активізується діяльність з формування системи інклюзивної освіти. Необхідність повноцінної соціалізації дітей з неповносправністю, формування у них практичних умінь та навичок, здобуття ними якісних знань спонукає активно використовувати та впроваджувати у повсякденну практику альтернативних методик освіти – освітніх моделей, які ґрунтуються на праві кожної дитини на самореалізацію та свободу, толерантності та повазі до її особистості, і які є принципово відмінними від домінуючих освітніх форм.
      Окремі аспекти проблематики альтернативних освітніх програм та методик у роботі з дітьми з неповносправністю висвітлено у працях вітчизняних та зарубіжних вчених О. Бацмана, І. Беха, О.Бистрової, Н.Колодної, В. Бондаря, В. Гуляєвої, Е. Деніелса, Т. Дегтяренко, В. Засенка, Т. Ілляшенко, М. Кисельової, А. Колупаєвої, О. Нагорної, О. Рассказової, І.Садової, Т. Сак, О.Таранченко, Ю. Найди, Т. Фаласеніді, Є. Холостової, Л.Шипіциної та ін., проте комплексного цілісного аналізу даної проблеми в соціогуманітиристиці здійснено не було


                                Список використаної літератури

1. Конвенція ООН про права дитини від 20 листопада 1989 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу до документу: https://www.unicef.org/ukraine/ukr/convention_small_final.pdf

2. Декларація про права інвалідів від 09.12.1975 [Електронний ресурс]. – Режим доступу до документу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_117

3. Саламанкська декларація про принципи, політику та практичну діяльність у сфері освіти осіб із особливими потребами від 7-10 червня 1994 року [Електронний ресурс]; прийнята Всесвітньою конференцією з питань освіти осіб з особливими потребами: доступність і якість. – Режим доступу до документу: https://docs.google.com/document/d/1yNnouZ5LbMeHB_XxMv7VpYEfmtMv_nQYNBM2dC1L-vo/edit?pli=1

4. Закон України “Про освіту”: від 23.05.1991р. №1060-ХІІ / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – Київ : Парлам. вид-во, 2012. – С. 943–961.

5. Закон України “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам”: за станом на 02.06.2015) / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – Київ : Парлам. вид-во, 2015. – С. 2.

6. Закон України “Про охорону дитинства”: за станом на 07.09.2016) / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – Київ : Парлам. вид-во, 2016 .– С. 604–614.

7. Закон України “Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю” : за станом на 07.09.2016) / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – Київ : Парлам. вид-во, 2016. – С. 213.

8. Закон України “Про соціальні послуги” : за станом на 06.01.2016 / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – Київ : Парлам. вид-во, 2016. – С. 358.

9. Закон України “Про реабілітацію інвалідів в Україні” за станом на 10.11.2015 / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – Київ : Парлам. вид-во, 2015. – С. 36.

10. “Про затвердження державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами”: Постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2013 р. № 607 [Електронний ресурс]. – Режим доступу до документу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/607-2013-%D0%BF

11. “Про затвердження положення про навчально-реабілітаційний центр”: Наказ МОН МС України від 16.08.2012 № 920 [Електронний ресурс]. – Режим доступу до документу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1502-12

12. “Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів”: Наказ МОН України від 14.06.2013 р. № 768 // Інформаційний збірник. – 2013. – №17-18. – С. 9–11.

13. “Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами”: Лист МОН України від 10.01.2017 № 1/9-2 [Електронний ресурс] – Режим доступу до документу: http://mon.gov.ua/content/Освіта/Діти з особливими потребами/1101/1-9-2.pdf

14. Бацман О.С. Інтегрована освіта в Україні: погляд з середини [Електронний ресурс] // Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету: Збірник наукових праць звітно-наукової конференції викладачів університету за 2011 рік, 9-10 лютого 2012 року. Частина 1./ Укл. Г.І.Волинка, О.В.Уваркіна, О.П.Симоненко, О.П.Ємельянова. – К.: Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, 2012. – С. 21-23. – Режим доступу до статті: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/4266/1/B..

15. Бех І. Гуманізація спеціальної освіти аномальних дітей як соціально-педагогічна проблема // Дефектологія. – 1996. – №1. – с.19-23.

16. Бистрова О. Ю., Колодна Н. А. Соціально-педагогічний супровід дітей із особливими освітніми потребами в умовах навчально-реабілітаційного центру // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – №10 (197); Ч. І. – 2010. – С. 80–91.

17. Бондар В.І. Становлення спеціальної освіти дітей з вадами розумового розвитку в системі державних закладів / В. І.Бондар, В. В. Золотоверх // Історія олігофренопедагогіки [Текст]: підручник / Віталій Бондар, Владлена Золотоверх. – К.:Знання, 2007. – С.64–114.

18. В Україні низький рівень толерантності щодо дітей-інвалідів. ЮНІСЕФ [Електронний ресурс] // Укрінформ– Режим доступу: http://www.ukrinform.ua/rubric-society/1917623-v-ukrajini-nizkiy-riven-tolerantnosti-schodo-ditey-invalidiv-yunisef.html

19. Все про соціальну роботу [Навч. енциклоп. словник] / Ред.-уклад. Володимир Маркович Піча; Уклад. Ніна Михайлівна Гайдук, інші . – Львів : Новий Світ-2000, 2012 . – 615 с. – (Вища освіта в Україні).

20. Гуляєва В.О. Корекційний супровід дитини з особливими освітніми потребами з використанням засобів нетрадиційної педагогіки // Початкове навчання та виховання. – 2015. – №1-2. – С. 41–46.

21. Даніелс Е. Р. Створення інклюзивнихкласів [Електронний ресурс] : наук.-метод. збірник /Елен Р. Даніелс, Кей Стаффорд // Кроки докомпетентності та інтеграції в суспільство. – К. : Контекст, 2000. – Вип. 1(4). – 336 с. – Режим доступу до книги: http:/library.rehab.org.ua/ukrainian/psycho/daniels/

22. Дегтяренко Т. Стратегія розвитку спеціальної освіти: полемічні міркування // Дефектологія. – 2010. – №3. – С. 40–45.

23. Дубейко Л.О. Діти з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому навчальному закладі: [поради вчителю] // Економіка в школах України. – 2014. – №10. – С. 2–3.

24. Засенко В.В. До проблеми особистісного підходу у навчанні дітей з порушеннями психофізичного розвитку / Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: Наук.- метод. зб:– К.: Наук. світ, 2006. – Вип. 8. – С. 85–88.

25. Звєрєва І. Д. Соціально-педагогічна робота з дітьми і молоддю в Україні: теорія і практика : [монографія]. – К. : Правда Ярославичів, 1998. – 333 с.

26. Іванова І. Б. Організація соціально-педагогічної та психологічної допомоги інвалідам у системі соціальних служб для молоді // Інвалід і суспільство: проблеми інтеграції. – К., 1995. – С. 28–32.

27. Ілляшенко Т. Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній школі // Початкова школа. – 2007. – №12. – С.46–50.

28. Інвалідність та суспільство: навч. посіб. / Л. Байда, О. Красюкова-Енс, В.Азін та ін.; за заг. ред. Л. Байди, О. Красюкової-Енс. – К. : Київський університет, 2011. – 188 с.

29. Квітка Н. Навчально-розвивальна програма з музикотерапії для дітей з особливими освітніми потребами // Дефектологія. – 2011. – №3. – С. 37–43.

30. Киселева М. Арт-терапия в работе с детьми: руководство для детских психологов, педагогов, врачей и специалистов, работающих с детьми. – СПб.: Речь, 2006. – 160 с.

31. Колупаєва А. А. Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітні навчальні заклади: Монографія. – К.: Педагогічна думка, 2007 р. – 458 с.

32. Колупаєва А.А. Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання. Видання доповнене та перероблене: наук.-метод. посіб. / А.А. Колупаєва, Л.О. Савчук, К.: Видавнича група “АТОПОЛ”, 2011. – 274 с.

33. Колупаєва А.А., Наконечна Л.В. Сучасна інклюзивна парадигма в освіті дітей з особливими потребами // Педагогіка і психологія. – 2017. – №1. – С. 57–63.

34. Корекційна освіта. Сайт для педагогів корекційної освіти [Електронний ресурс] / Інст. післядиплом. педагог. освіти Київ. універс. ім. Б. Грінченка. – Режим доступу до ресурсу: http://kos.ippo.kubg.edu.ua/

35. Кубіцький С. О. Історія соціальної роботи в зарубіжних країнах [Текст]: навчальний посібник; Національний університет біоресурсів і природокористування України. – К.: ДАКККіМ, 2009. – 226 с.

36. Нагорна О. Б. Особливості корекційно-виховної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами: навчально-методичний посібник [Електронний ресурс]. – Рівне, 2016. – 141 с. – Режим доступу до посібника: http://ep3.nuwm.edu.ua/4057/1/v23.pdf

37. Нагорна О. Розвиток загальної моторики дітей раннього віку із синдромом розладу рухових функцій // Вісник Прикарпатського університету. – 2011. – Вип. 13. – С.134–140.

38. Палійчук Г. Соціальна інтеграція дітей з особливими потребами у Швеції [Електронний ресурс] // Блог Галини Палійчук. – Режим доступу до ресурсу: http://www.kvitana.in.ua/swedish_life_and_education/2015-02-22/sotc-alna-ntegratc-ya-d-tey-z-osoblivimi-potrebami-u-shvetc

39. Польовик О. В. Проблеми життєдіяльності дітей з особливими потребами в сучасному суспільстві // Зб. наук. праць Хмельниц. інст. соц.. технологій Університету “Україна”. – 2010. – № 2. – С. 99–101.

40. Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в закладах професійної освіти. З досвіду роботи практичного психолога Рожко Ганни Володимирівни [Електронний ресурс] / Укладач Рожко Г. В. – Миколаїв. – 2011. – Режим доступу до книги: http://moippo.mk.ua/attachments/article/709/Методичка..

41. Рассказова О. І. Розвиток соціальності учнів в умовах інклюзивної освіти: теорія та технологія: монографія. – Х.: ФОП Шейніна О .В., 2012. – 478 с.

42. Рибченко Л. Культура громадянського суспільства як умова розвитку дітей з особливими освітніми потребами // Вісник Прикарпатського університету. – 2013. – Вип.17. – С. 190–193. – Серія: Філософські і психологічні науки.

43. Романюк Н. Світ “людей дощу”: [досвід роботи з дітьми-аутистами] // Україна молода. – 2009. – 2 черв. – С. 10.

44. Садова І. Казкотерапія – сучасний метод роботи з дітьми, які мають особливі потреби [Електронний ресурс] // Актуальні питання гуманітарних наук. – 2015. – Вип. 11. – С. 293–298. – Режим доступу до статті: http://drohobych.net/youngsc/AQGS/2015_11/Pedagogy/29..

45. Сак Т. Якщо у вашому класі навчається дитина з особливою поведінкою // Початкова школа – 2014. – №4. – С. 50–51.

46. Соціальна робота в Україні: Навч. посіб. / І. Д. Зверева, О. В. Безпалько, С. Я. Харченко та ін.; За заг. ред.: І.Д.Звєрєвої, Г. М.Лактіонової. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 256 с.

47. Сухомлинський В. Вибрані твори в 5 т. – К.: Рад. школа. – 1977. – Т. 3. – 659 с.

48. Таранченко О.М. Врахування відмінностей розвитку та навчальної діяльності дітей з особливостями психофізичного розвитку в процесі навчання / О. М. Таранченко, Ю. М. Найда // Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навчально-методичний посібник/ Кол. авторів: Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін. За заг. ред. Даниленко Л.І. – К.: 2007. – С. 97–108.

49. Таранченко О.М. Західноєвропейський контекст формування національниих систем спеціальної освіти осіб з порушеннями слуху // Дефектологія. – 2012. – №3. – С. 40–45.

50. Таранченко О.М. Наукові напрямки в галузі спеціальної освіти: Україна початку ХХ століття // Дефектологія. – 2012. –№2. – С. 2–5.

51. Тарнавська Ю. Індивідуально-орієнтоване консультування та психотерапія// Професійно-орієнтовані завдання з психології / За ред. О.Л. Музики. Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, Житомир, Україна. – С. 521–543.

52. Тюптя Л. Соціальна робота (теорія і практика) [Текст]: навч. посіб / Л.Тюптя, І. Іванова. – К.: ВМУРОЛ “Україна”, 2004. – 408 с.

53. Українсько-канадський проект “Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні”: тренінгові модулі. – К., 2011. – 132 с.

54. Фаласеніді Т. М. Педагогічна підтримка учнів з гіперактивним розладом з у загальноосвітній школі США [Електронний ресурс]. Дис. канд. пед. наук, спец.: 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / Т. М. Фаласеніді. – Львів : Нац. ун-т “Львівська політехніка”, 2016. – 289 с. – Режим доступу до автореф. дис.: http://ddpu.drohobych.net

55. Холостова Е. И. Социальная работа с инвалидами: Учебное пособие / Е. И. Холостова. – М.: Издательско-торговая корпорация “Дашков и К”, 2006. – 240 с.

56. Ціпан І. І. Корекційно-розвивальна робота з дітьми з особливими освітніми потребами: навч.-метод. посібник [Електронний ресурс]. – Березне, 2013. – 41 с. – Режим доступу до підручника: http://berezne.libr.rv.ua/berezne/files/soc2.pdf

57. Шипицына Л. М. Невербальное общение у детей при нормальном и нарушенном интеллекте / Л. М. Шипицына, О. В. Защиринская. – СПб.: Речь, 2009. – 128 с.

58. Шнайдер В.І. Організація індивідуального навчання (Методичні рекомендації на допомогу педагогам ЗОШ та спеціальних закладів, реабілітаційних центрів, фахівцям психолого-медико-педагогічних консультацій, педагогам, психологам, батькам) / В.І.Шнайдер, О.О. Кулик, Г.М.Фінько. – Кам’янець-Подільський, “Абетка-Нова”, 2007. – 148с.

Немає коментарів:

Дописати коментар