“Музична новела в доробку О. Кобилянської (“Valse mélancolique”, “Impromtu phantasie”) та Лесі Українки (“Голосні струни”)

Тема: “Музична новела в доробку О. Кобилянської (“Valse mélancolique”, “Impromtu phantasie”) та Лесі Українки (“Голосні струни”)
Рубрика: Українська література, філологія
Вид: реферат
Valse mélancolique

Мова: українська
Кількість сторінок: 18
Ціна: 50 грн.


Купити роботу




ЗРАЗОК ТЕКСТУ

                                                                           ЗМІСТ
Вступ
Розділ 1. Музична новела в українській літературі рубежу ХІХ–ХХ ст.
Розділ 2. Художній синтез музики і літератури у творчості О. Кобилянської та Лесі Українки (на прикладі новел “Valse mélancolique”, “Impromtu phantasie”, “Голосні струни”)
2.1. Музична стихія у новелах письменниць: головні музичні ознаки, джерела та композиція творів
2.2. Психологічне навантаження музики у новелах О. Кобилянської
“Valse melancolique”, “Impromtu phantasie”) та Лесі Українки (“Голосні струни”)
Висновки
Список використаної літератури

Вступ

Проблема взаємозв’язку літератури з різними видами мистецтва є досить актуальною у сучасній компаративістиці. Залишається відкритим питання дослідження синтезу мистецтв на жанровому рівні, що стосується музичної новели рубежу ХІХ–ХХ ст., як особливого вияву взаємодії музики та літератури у творчості.

Актуальність теми дослідження. Творчість О. Кобилянської та Лесі Українки вивчалася науковцями з погляду ідей народності та фемінізму, проте актуальним залишається питання про вплив музики на їхню творчість, а також про роль музики у новелах як засобу психологізації. О. Кобилянська найактивніше опосередковувала музичні твори у свої художні світи. У творчому доробку Лесі Українки також присутній жанр музичної новели, оскільки протягом усього життя Леся Українка зберігала тісний зв’язок з музикою.

Окремі аспекти досліджуваної у роботі проблематики висвітлені у працях І. Денисюка, Л. Кияновської, О. Колінько, О. Мацяк. Проте окремим об’єктом наукового дослідження у порівняльному аспекті музичні новели Лесі Українки та О. Кобилянської ще не були.

Новела О. Кобилянської “Impromtu phantasie” написана 1894 р., показово, що Valse mélancolique” О. Кобилянської та “Голосні струни” Лесі Українки створені одного 1897 р.

Список використаної літератури

1. Денисюк І. Розвиток української малої прози XIX – поч. XX ст. / Іван Денисюк. – К.: Вища школа, 1981. – 216 с.

2. Кияновська Л. Музичні жанри у прозі Ольги Кобилянської /Л. О. Кияновська // Українське літературознавство. Республіканський міжвідомчий науковий збірник. – Вип. 51. – Львів: Вид-во при держуніверситеті, 1988. – С. 97–102.

3. Кобилянська О. “Impromtu phantasie” [текст] [Електронний ресурс] / Ольга Кобилянська. – Режим доступу: http://www.ukrcenter.com/26633-2/Impromtu-phantasie

4. Кобилянська О. “Valse melancolique” [текст] / Ольга Кобилянська. – “Відкрита книга”, 2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/openbookclassic/home/golovne

5. Колінько О. П. Новела і музика: до проблеми художнього синтезу в малій прозі порубіжжя ХІХ – ХХ ст. [Електронний ресурс] / О. П. Колінько // Вісник Дніпропетровського університету ім.. А. Нобеля. Серія Філологічні науки. – 2013. – №2-6. – Режим доступу до статті: http://duan.edu.ua/uploads/vidavnitstvo-15-16/13389.pdf

6. Мацяк О. Кобилянська і Шопен: без імітації [стаття] / Ореста Мацяк [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.inst-ukr.lviv.ua/files/paradygma/221-230-mo.pdf

7. Рибалко І.В., Ткач Л.М. Жанр новели в українському історико-літературному процесі ХІХ – ХХ століть: Навч. посібник. – Дніпропетровськ: НМетАУ, 2014. - 52 с.

8. Українка Леся. Голосні струни / Українка Леся. Зібрання творів у 12 т. / Леся Українка. – К. : Наукова думка, 1976. – Т. 7. – с. 142–153.

9. Франко І. Старе й нове в сучасній українській літературі / І. Франко // Франко І. Зібр. тв.: у 50 т. – К.: Наукова думка, 1980. – Т. 35. – С. 91–112.

Немає коментарів:

Дописати коментар